تاریخ :
نویسنده : mahmoud

 

مجله رسانه ای است مکتوب، دارای صفحاتی بیشتر از روزنامه، با اهداف خاص و از پیش تعیین شده. متوسط یک مجله از 20 صفحه تا 300 صفحه نیز وجود دارد که البته تعداد صفحات بالا، بیشتر اختصاص به مجلات و نشریات تبلیغی دارد. در کشور ما به طور متوسط حدود 500 عنوان مجله با تیراژهای بسیار بالا به چاپ می رسد که در بازه های زمانی: هفته نامه، گاهنامه، ماهنامه، دوماهنامه، فصلنامه، سالنامه و انواع و اقسام مختلف دیگر به دست خوانندگان می رسد. در تقسیم بندی مجلات می توانیم آن ها را به نشریات زرد و غیر آن تقسیم کنیم. مجلات زرد آن دسته از نشریات هستند که با جنجال و هیاهو سعی در جذب مخاطب دارند. هدف در این مجله ها جذب مخاطب(به هر وسیله ای) و به دنبال آن سود اقتصادی است. این نشریات در ارائه مسایل و مشکلات اقتصادی جامعه چند راه پیش می گیرند: 1. بزرگنمایی، اغراق و زیاده روی در بیان مشکلات اقتصادی و... تا این که افکار عمومی مشوش شده و راه تفهیم و تفاهم منطقی و عاقلانه بسته شود. 2. سطحی سازی و نادیده گرفتن مسایل عمقی و اخذ نتایج سریع و غیر منطقی(3) 3. رواج مصرف گرایی مثل تبلیغات زیبایی اندام، کالاها و لوازم آرایشی 4. مطالب وحشتناک و حوادث تلخ همراه با تیترهای دلهره آور که باعث رواج و شکستن قبح و زشتی این اعمال می شود.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: انواع رسانه , ,
تاریخ :
نویسنده : mahmoud

 

روزنامه رسانه ای است که به صورت روزانه جدیدترین اخبار و اطلاعات را در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، سیاسی و اقتصادی به اقشار مختلف جامعه ارائه می دهند. همواره روزنامه ها به صورت مکتوب منتشر می شوند و این مکتوب بودن آثار مثبت و منفی فراوانی به دنبال دارد که مسئولین دست اندرکاران روزنامه ها به هدف دستیابی به آثار مثبت آن تلاش می کنند. امروزه در کشور ما حدود 35 عنوان روزنامه ها با تیراژ نسبتاً بالایی به چاپ می رسد و این در حالی است که پرتیراژترین آن ها روزنامه جام جم است که در مقایسه با جمعیت حدود 70 میلیونی ایران عددی ناچیز محسوب می شود. و این در حالی است که تعداد قابل توجهی از این روزنامه ها صرفاً اقتصادی یا سیاسی بوده و مورد توجه و استفاده گروه و قشر خاصی از مردم قرار می گیرد


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: انواع رسانه , ,
تاریخ :
نویسنده : mahmoud

در 3 ماهه نخست سال 94 برای 594 رسانه مکتوب و الکترونیک مجوز صادر کرد.

به گزارش دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات، از مجموع 594 رسانه ای که طی سه ماه نخست امسال مجوز فعالیت دریافت کردند، تعداد 349 رسانه در حوزه مکتوب و 245 مجوز در حوزه رسانه های برخط،  پروانه انتشار دریافت کردند.

 

بنابر این گزارش در بین مجوزهای استانی، استان های آذربایجان شرقی، اصفهان و قم با دریافت 31، 29 و 26 پروانه انتشار بیشترین آمار دریافت مجوز را به خود اختصاص دادند.

 

تفکیک رسانه های مکتوب از حیث دوره انتشار بدین ترتیب بوده که از مجموع 349 رسانه، 25 هفته نامه، 43 دو هفته نامه، 126ماهنامه، 35 دوماهنامه، 97 فصلنامه، 18 دوفصلنامه و 5 رسانه برای انتشار بصورت سالنامه مجوز دریافت کردند.

 

شایان ذکر است از ابتدای سال جاری تا کنون هیات نظارت بر مطبوعات، 8 بار تشکیل جلسه داده که با حضور اکثریت اعضای محترم و حضور دائمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

 

بنابراین گزارش هیات نظارت بر مطبوعات در سال گذشته مجموعا برای 1160 رسانه پروانه انتشار صادر کرده بود.


|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
موضوعات مرتبط: انواع رسانه , ,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید